.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درس هاى يك حضور
دكتر محمد رضا جمالى
درس هاى يك حضور

درس هاى يك حضور

دكتر محمد رضا جمالى

حضور پرشور و بى سابقه مردم در راهپيمايى روز ۲۲ بهمن بيانگر اين حقيقت است كه ايرانيان همانند سال هاى گذشته نه تنها از اهداف انقلاب اسلامى دلسرد نشده اند بلكه هر سال با راى «آرى» خود بر تحقق همه جانبه اهداف بلند انقلاب ۵۷ تاكيد مى كنند.

مراسم امسال در حالى برگزار شد كه ايالات متحده با به راه انداختن يك جنگ روانى شديد و حضور ناوهاى خود در منطقه مى كوشد تا با اهرم شوراى امنيت و قطعنامه، فشارهاى مضاعفى را بر ما وارد نمايد.

شايد همسويى دستگاه تبليغى غرب با دستگاه هاى امنيتى و نظامى و شدت بخشى به عمليات روانى را در كمتر برهه اى سراغ داشته باشيم.
حتى برخى تحليلگران غربى تاكيد داشتند در آستانه همايش ميليونى مردم بايد حجم عمليات روانى نيز چند برابر شود و عملا اين موضوع نيز اتفاق افتاد و در چند روز اخير به فراوانى ما شاهد اين واقعه بوده ايم.

اما اتفاق مهمى كه ديروز رخ داد بى توجهى مردم به عمليات روانى دشمن بود يعنى اين كه مردم پرشورتر و مصمم تر از گذشته با حضور خويش ضمن راى «آرى» به انقلاب اسلامى بر تحقق كامل آرمان هاى اين انقلاب كه استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى است تاكيد كردند.

واقعيت امروز ايران اين است كه استعمارگران كه در پوشش مدرن وارد شده اند تلاش دارند تا كشورهاى مستقل نتوانند روى پاى خود بايستند و از دانش ها و پويش هاى نوين غافل باشند، بدين خاطر تلاش گسترده اى مى نمايند تا شاهد يك «ايران هسته اى» نباشند، اما با خواست مردم و رهبرى و هدايت زعيم عاليقدر انقلاب اسلامى، ايران يكى در پى ديگرى به دانش ها و تجربيات نوين علمى دسترسى پيدا مى كند و شعارهاى انقلاب و آرمان هاى آن تحقق مى يابد.

رفراندوم ديروز مهر تاييدى بر سياست هايى بوده است كه بعد از انقلاب و در دولت هاى مختلف در جهت استقلال كشور گام برداشته كه اينك در دولت نهم به رويش نشسته است. مردم ديروز آمدند تا به مسوولان بگويند هرگونه عقب نشينى و دورى از سه اصل عزت، حكمت و مصلحت در ديپلماسى را نخواهند پذيرفت و دولت و ساير نهادهاى مسوول بايد با قوت از منافع مردم حمايت كنند.

راهپيمايى ديروز درس هاى فراوانى داشت كه دوست و دشمن مى توانند نكاتى را از آن بياموزند. اگرچه تجربيات ۲۷ ساله انقلاب ثابت كرده كه دشمنان مردم نمى توانند درك بالايى داشته باشند، اما جنگ طلبان امريكايى بايد بفهمند ايرانيان صرف نظر از هرگونه گرايش سياسى و قومى و تعلقات گروهى در دستيابى به دانش هاى نوين هيچ اختلافى ندارند و رفتارهاى امريكايى ها ملت ايران را در تصميم و انتخابى كه انجام داده اند، بيش تر مصمم مى نمايد.

درس ديگر اين راهپيمايى، حمايت مردم از تصميم صحيح نظام اسلامى در  راهى كه در پيش گرفته است، مى باشد و هرگونه سستى و مسامحه، سوء تدبير و كج فهمى در برخورد با اين راه پرعظمت از جانب هر كس و هر گروهى كه باشد مغاير با مصالح ملى است.
مردم بار ديگر دين خود را به مسوولان ادا كردند، حمايت خود را از نظام اسلامى اعلام داشتند و هرجا كه ضرورت داشته در صحنه حضور داشته اند و خواهند داشت و مايه دلگرمى تصميم گيران ارشد كشور خود بوده اند.

بايد به خاطر اين همه كرامت و لطف اين مردم، شاكر خداى سبحان باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.194 seconds.